logo tasarım
Logo nedir? Kelime anlamı olarak cins katlığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak sorunletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan kişi veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çalışmasını yapacak kişi veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, sorunletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin henüz çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde çalışkanlık gösteren sorunletmelerin çoğu kez logoları sektörü simgeleme değer. Fakat takkadak fazla sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan nitekim bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çalışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayan sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, amelî anlaşılır, biçimırlanması amelî, olanaklı olduğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çmüsavi baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya eke pert verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine reva olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıdizi lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit birlikte temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket ciğerin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.