Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Ancak bu dü mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri ciğerin eleştiri olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk daha aççalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı maslahatlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. üste SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek ciğerin yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı az buçuk daha aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Yani SEO ciğerin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir öbür önemli fark da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu kondisyon değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha natürel uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir gidiş geliş akışı sağlamlar.
Bu dü mefhum, ciğererik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise maksat daha ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çdüzenışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu ummak bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha düzgün ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.